Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: nadir <none_at_hell.org>
Data: Thu 06 May 2010 - 17:35:25 MET DST

> O właśnie... tak przypuszczałem, że musi być jakiś mechanizm postępowania z
> urządzeniami hot plugowanymi i nie jest to spontaniczne wyciąganie
> okablowania z dysku. W BIOSie ustawiłem na wszystkich portach SATA AHCI i
> faktycznie Windows coś mi tam powykrywał. Natomiast klikając prawym
> przyciskiem myszy na dysku zainstalowanym w kieszeni nie widzę jakiś
> opcji,które pozwoliłyby go zastopować (windows 7). Gdzie one mogą być?

W XP robisz to w Menadżerze Urządzeń, na konkretnym dysku klikasz prawym
przyciskiem i masz w zależności od aktualnego statusu dysku, włącz albo
wyłącz.
Natomiast w 7 mam w prawym dolnym rogu zieloną ikonkę, która obsługuje
dyski SATA oraz wszystko co jest podłączone pod USB, np. czytnik kart,
pendrive i tam można konkretny dysk odłączyć.
Używam wersji Ultimate, może w innych wersjach "siódemki" robi się to
inaczej?

> Jak wygląda podłączanie takiego dysku? Czy też gdzieć coś trzeba kliknąć
> aby poinformować system, że wkładam dysk?
Podłączasz kabel SATA, potem zasilanie i po chwili urządzenie jest
widoczne. W XP, jak już napisałem wyżej w Menadżerze Urządzeń, a w "7" w
rozwijanym menu, pod zieloną ikoną w dolnym prawym rogu.