Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 06 May 2010 - 16:54:10 MET DST

Dnia Wed, 5 May 2010 23:03:58 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> Jak wyłączysz cache zapisu to w zasadzie możesz dysk odpinać niezależnie
> od włączonego AHCI w BIOS-ie. Oczywiście, nie podczas trwającego zapisu
> danych ;-).

Jest jeszcze jeden problem - nie sposób określić moment gdy zapis nie trwa.
W systemie może np. ruszyć samoistnie skanowanie dysków przez program
antywirusowy, albo jakiś backup uruchomi się w chwili gdy trzymasz dłoń na
kablu. Lepiej zawsze "powiedzieć" jakoś systemowi, że zabieram dysk do domu
i żeby w związku z tym nie dotykał go w tym momencie. Właśnie czegoś
takiego intuicyjnie spodziewałbym się w systemie. Dlatego napisałem swoje
pytanie tu...