Re: Nie mogę dostać się do stron internetowych

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Fri 23 Apr 2010 - 10:44:21 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Oli"
>Aha, ArcaVir ma tez zaporê sieciow± i tworzy raporty. Np firefox wysy³a z portów 492..(
>49213) i porty siê zmieniaj± siê. Akcja - przepu¶æ, czyli kto¶ inny zatrzymuje pakiety.

Nie "firefox wysy³a z portów 492..", tylko normalnie, po ludzku, u¿ywa
portów efemerycznych. Mo¿e to byæ cokolwiek powy¿ej 1024. Za przydzia³
konkretnych numerków odpowiada system.

>Do analizy portów ¶ci±gn±³em program 'nmap'
>Wykaza³ brak otwartego portu 80, ale to samo pokaza³ na komputerze na którym przegl±darki
>dzia³aj±.

Zaraz, ale co nmapowa³e¶? Swój komputer?

>Dobre. Od tego zacz±³em. Czekam i czekam i na koñcu informacja : nie mo¿na siê po³aczyæ z
>www.microsoft.com(207.46.170.123). Sprawdzam zwyk³ym pingiem ten IP - brak po³±czenia.
>Sprawdzam pingiem IP na drugim dzia³aj±cym komputerze - brak po³±czenia. W desperacji
>dzwonie do kolegi z innego miasta - brak po³aczenia.

A kto powiedzia³, ¿e trzeba odpowiadaæ na pingi?
#v+
poznojuz:~> ping www.microsoft.com
PING lb1.www.ms.akadns.net (65.55.21.250) 56(84) bytes of data.
^C
--- lb1.www.ms.akadns.net ping statistics ---
2 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 999ms

poznojuz:~> telnet www.microsoft.com 80
Trying 65.55.21.250...
Connected to lb1.www.ms.akadns.net.
Escape character is '^]'.
#v-
Ping nie jest potrzebny do funkcjonowania serwera.

>MS wbija do swojego programu naprawczego nr IP po czym ten komputer wy³±cza !!

Bzdura.

--
|  Kruk@epsilon.eu.org   |