Re: Backup z kilkunastu maszyn.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 08 Apr 2010 - 23:22:17 MET DST

Dnia Thu, 8 Apr 2010 13:24:24 +0200, Artur Frydel napisał(a):

> Witam.
>
> Kilkanascie hostow z windowsami XP, brak centralnego serwera.
> Poleccie prosze, jakis program do robienie backupow, najlepiej w
> architekturze klient-serwer (jedna z maszyn moge wykorzystac jako serwer
> backupu).
> Chcialbym archiwizowac i centralnie skladowac (przez siec LAN) katalogi
> userow, najszesciej "moje dokumenty", ale tez i inne katalogi ktore sobie u
> danego klienta ustawie.
> Musi to byc jakis w miare prosty, darmowy i przezroczysty dla klienta soft.

Jeśli nie boisz się skryptowania to polecam tandem DeltaCopy plus coś do
podmontowywania shadowcopy pod literkę. Zaletą takiego rozwiązania jest
to, że taki backup nie wymaga włączania udostępniania plików pomiędzy
maszynami, a także to, iż kopiowane są same różnice w zawartości plików
a nie całe pliki. W dobie napuchniętych plików Outlook.pst może to mieć
spore znaczenie. Poza tym umożliwa to także backupowanie poprzez wolne
łącza, np. Internet.

Patrz
http://groups.google.com/group/pl.comp.nowe-programy/msg/cb5de07cb6966b33

--