Re: Vpn i rozlaczanie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 15 Mar 2010 - 21:07:41 MET

Dnia Mon, 15 Mar 2010 09:06:12 +0100, detox napisał(a):

> Witam,
>
> Serwer Windows 2003 na nim odpalony VPN z pula statycznych adresow dla
> polaczen zdalnych. Na koncowce XP SP3 ze standardowym klientem PPP i
> odpalonym RDP. Wszystko smiga po PPTP/LP2T, nie ma IPseca. Klient smiga po
> Internet DSL 1/256 (z routerem Linksysa) natomiast "centrala" ma Netie 4/1.
> Niestety od samego poczatku sa problemy z rozlaczaniem. Czasem raz lub kilka
> razy dziennie, czasem nawet kilkanascie. Nie ma w tym zadnej prawidlowosci.
> Nie ma znaczenia czy klient jednoczesnie odpala Internet(lokalnie) , pracuje
> [...]

Jest tam jakiś router po drodze? Jeśli jest to sprawdź, czy ma włączoną
opcję przepuszczania dużych pofragmentowanych pakietów UDP/ICMP i
generalnie ignorowania fragmentów pakietów. Sprawdź też rozmiar MTU na
interfejsie VPN - ściąga leży tutaj:
http://www.cisco.com/application/pdf/paws/82444/fragmentation.pdf

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]