Re: Ekspresowa Fragmentacja

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 12:42:46 MET

Osadnik pisze:

> Sugerujesz zmienić program pocztowy?

Niekoniecznie. Thunderbird nie spowalnia znacząco w takiej
sytuacji, a to, że bazy Thunderbirda będą sfragmentowane
nie wpływa specjalnie na inne pliki danych.

Poza tym zamiast zmieniać od razu program pocztowy, można
po prostu dzielić pocztę na foldery o mniejszym rozmiarze
i tworzyć okresowo defragmentowane archiwa maili, których
się już nie edytuje i nie usuwa. W takim przypadku tylko
niektóre foldery będą podlegały ograniczonej fragmentacji.

> I tak i nie, szczególnie przy probierniu strasznie mi sie wszystko
> fragmentuje, jak pobierałem obraz ISO 4GB to był tak pofragmentowany że

Bo nie wiadomo, ile miejsca zarezerwować na dysku. A jak
program chce być bezpieczny i zapisuje po kilkadziesiąt KiB
naraz, to nic dziwnego, że się tworzy sporo fragmentów.

> nagrywanie na DVD było niemożliwe. Stad napierw musiałem zdefragmentować.

A tutaj bym obwiniał np. antywirusa, bo trudno mi uwierzyć,
żeby plik był aż tak sfragmentowany, by 3 MiB/s się nie
dało uzyskać. Chyba, że wymuszałeś prędkości rzędu 10x ;)

Owszem, warto defragmentować, gdy się używa dużych plików
w sposób sekwencyjny, ale często defragmentacja daje po
prostu niezauważalny przyrost wydajności lub - jeżeli daje
spory - ukrywa problem z jakimś oprogramowaniem spowalnia-
jącym odczyt danych z dysku.

|                 |  Politechnika Śląska                   |