Re: Ekspresowa Fragmentacja

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 15:08:34 MET

Radosław Sokół pisze:

> Poza tym zamiast zmieniać od razu program pocztowy, można
> po prostu dzielić pocztę na foldery o mniejszym rozmiarze
> i tworzyć okresowo defragmentowane archiwa maili, których
> się już nie edytuje i nie usuwa. W takim przypadku tylko
> niektóre foldery będą podlegały ograniczonej fragmentacji.

Dobry pomysł, czas zrobić porządki w poczcie.

> Bo nie wiadomo, ile miejsca zarezerwować na dysku. A jak
> program chce być bezpieczny i zapisuje po kilkadziesiąt KiB
> naraz, to nic dziwnego, że się tworzy sporo fragmentów.

Hmm, ale przecież rozmiar pliku przy pobieraniu jest wykrywany wiec
czemu by nie zarezerwować tyle a nawet ciut więcej w razie czego i
naddatek obciąć? Poza tym czy kawałki mógłby zapisywać obok siebie anie
potem patrze w strukturę fragmentów i porozkaszaniane sa po całym dysku?
(dziś rekordowym był plik z rapidshare który na 70MB miał 1623 fragmenty).

> A tutaj bym obwiniał np. antywirusa, bo trudno mi uwierzyć,
> żeby plik był aż tak sfragmentowany, by 3 MiB/s się nie
> dało uzyskać. Chyba, że wymuszałeś prędkości rzędu 10x ;)

Wymuszałem 12x bo mi na czasie zależało by pokazać projekt na innym
komputerze TYLKO z czytnikiem MPEG2 a nie robieniu kopii zapasowej. I
tak w końcu tego nie nagrałem. Odczyt był na poziomie 3-5MB/s.
Nie dało sie nawet tego na taśmę z takimi prędkościami nagrać bo
timecode sie zrywał.

> Owszem, warto defragmentować, gdy się używa dużych plików
> w sposób sekwencyjny, ale często defragmentacja daje po
> prostu niezauważalny przyrost wydajności lub - jeżeli daje
> spory - ukrywa problem z jakimś oprogramowaniem spowalnia-
> jącym odczyt danych z dysku.

Własnie mam te przypadłość ze mi sie fragmentuja pliki albo długie
czytane sekwencyjnie albo małe ale w astronomicznych ilościach (to tez
sie odbija bo czas poszukiwania wszystkich plików które maja po 2 - 3
fragmenty tez trwa). I kombinuje jak tu fragmentacje spowolnić. Moze
jeszcze jakieś inne rady tak jak z programem pocztowym :>