Re: Ekspresowa Fragmentacja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 27 Dec 2009 - 19:10:03 MET

Dnia Sun, 27 Dec 2009 15:57:04 +0100, 1634Racine napisał(a):

> Kamikazee in news:hh7nd4$9mg$1@inews.gazeta.pl
>
> tak zastanawiam sie nad ta różnorodnościa porad w sprawie defragmentacji -
> co problem, to inna propozycja,ale zawsze w kregu kilku stalych programow.
> Czy, w sumie, nie jest najlepszą, bez kombinowania jakiegokolwiek, prosta,a
> ceniona powszechnie propozycja typu contig (ewentualnie z jakims
> frontendem)?
> Ale warto - skoro juz o tym - zapytac: konkretnie, to czymże Defraggler
> lepszy od contiga?
> Ktos coś wie o tym?

Ponoć defragmentacja systemu plików polegająca na tworzeniu ciągłego
obszaru zawierającego wyłącznie niepofragmentowane pliki zapewnia tylko
ładny efekt wizualny, ale wcale nie jest korzystna ani nie przyspiesza
pracy. Problem stanowi duży wydatek czasowy przeznaczony na ciągłe
ganianie głowicami po ścieżkach, bo wiadomo - pliki systemowe leżą
owszem w ciągłym obszarze, ale nowe zapisywane są już daleko poza nim.
Dlatego najlepszym wyjściem jest pozostawienie plików tam gdzie są, a
jedynie likwidacja ich fragmentacji. Jest to strategia, którą oferuje
powiedzmy contig.exe, lub np. systemowy defragmentator Visty.
Osobnym problemem jest fragmentacja MFT - ten raz na jakiś czas warto
jednak scalić.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/