Re: Jak zmusić Wistę do Fullscreen?

Autor: dziobu <xxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Wed 25 Nov 2009 - 11:07:33 MET

Dnia 11/22/2009 9:05 AM, Użytkownik Wojciech "Spook" Sura napisał:

> Na przykład dlatego, że masz program księgowy z ogromną bazą, której
> przeniesienie na nowoczesne oprogramowanie jest kosztowne.

Teraz możesz przenieść starą baze na nową^1 za x zł. Jak sie za 10 lat
za te x zł będziesz po szrotach szukał części do tych starych kompów bo
cena przeniesienia bazy będzie 100x.

> Jeszcze kiedy
> kończyłem studia, nasz dziekanat używał jakiegoś programu do ewidencji
> studentów, działającego w trybie tekstowym. Przejście na nowe oprogramowanie
> wcale nie jest takie tanie, bo oprócz kosztów licencji dochodzą koszta
> konwersji bazy, szkolenia, straty związane z czasem przejściowym, gdy
> użytkownicy przyzwyczajają się do nowego środowiska i tak dalej.

Przechodziłem zmiane z programu DOSowego na wersje Win w aptece.
Najpierw było ble bleble, że źle, że nie dobrze, że bedzie do dupy, że
stary znamy. Dokładnie to co piszesz.
Ale potem sie okazało że tak źle nie jest, przeglądanie bazy już nie
zajmuje pół dnia tylko działa na bieżąco, więcej sie na ekranie mieści
(1024x768 zamiast znakowego 80x25 czy vga) i już nie trzeba w kółko
skakać pomiędzy ekranami a i całe nazwy leków sie mieszczą... że
aktualizacja baz i wymiana danych jest przez internet jednym kliknięciem
a nie dyskietką i pocztą polską, drukarka działa sieciowo z 3 stanowisk
zamiast eksportowania danych na dyskietke i latanie po aptece...
ot takie bzdury.

Bo to że teraz przez byle vnc moge im zdalnie coś pomóc to już taka
pierdoła...

> Cóż, to prawda. Ale tu Microsoft mógł po prostu wprowadzić emulację trybu
> dosowego w taki sam sposób w jaki zrobił emulację trybu XP w Win7.

Przecież masz tryb zgodności z XP czy jak to sie tam w w7 nazywa.

> Co więc stoi na przeszkodzie, żeby Windows zasymulował ją tak samo, jak
> DosBox czy Linux?

Patrz punkt wyżej ;)

> Poza tym odpal sobie cmd i spróbuj go ustawić na pełnym ekranie (nie
> fullscreen, tylko tak, żeby zajął pełny ekran).

Prawde powiedziawszy odkąd przeszedłem z Win98 na W2k nie potrzebowałem
tego nigdy. Wole fara/cmd w pełnym oknie na zasadzie zwiększenia ilości
literek a nie przeskalowania obrazu.

--
Pozdrawiam
dziobu