Re: MS Word 2007

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Sat 07 Nov 2009 - 22:51:25 MET

Radosław Sokół pisze:

> Nie tylko. Również skład małych i dużych książek,

Do składu nie służy Word. Do tego są narzędzia DTP. Ale się nie
wypowiem, bo nie używałem. Aczkolwiek w LaTeXie też bym nie złożył.

> z tworze-
> niem automatycznych spisów treści, tabel i ilustracji.

No to akurat Word potrafi.

> Z sen-
> sownym (i automatycznym nadal!) układaniem obrazków.

Sensownym bym go nie nazwał. Przynajmniej nie dla lamera. Ja np. nie
przeszedłem przez problem sensownych obrazków. LaTeX wyczyniał z nimi cuda.

> Z w pełni
> automatycznym formatowaniem elementów na podstawie ich funkcji,
> a nie ręcznym narzucaniem czcionek i odstępów.

No od tego są style w WYSWIGu również. Tylko trzeba z nich korzystać.
Sęk w tym, że w WYSWIGu umiem je zmienić pod swoje potrzeby. Tam nie
umiałem. Musiałem korzystać z siermiężnego stylu domyślnego.

> Owszem, to wszystko da się zrobić i w Wordzie. Tyle że nie-
> stety w Wordzie takie podejście do tworzenia dokumentu (z
> wcześniejszym przygotowaniem szablonu, uzupełnianego potem
> treścią, bez ręcznego formatowania) jest a) niepopularne,
> b) niczym nie wymuszane przez program.

No bo program nie ma wymuszać tylko ułatwiać. Jak jakaś korporacja sobie
przygotuje szablony, bo ma od tego informatyka, to będą. A jak Pani
Zosia z Zosia And Syn S.C. chce napisać pisemko do ZUS, to też może. To
jest potęga WYSWIGów. Nadają się dla każdego. Choć owszem, nie do
wszystkiego. Ale nie ma szans, żeby LaTeX zastąpił Worda.

--
Przemysław Adam Śmiejek