Re: Jaki darmowy osobisty firewall do XP polecacie?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 03 Nov 2009 - 13:51:28 MET

Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1mavdszjtonhq$.dlg@bzyk.dyndns.org...

> Hmm.. tak sie sklada ze Kerio 2.x ma pare dziur :)

Nie mówię, że w ogóle nie... jak na razie, prędzej BSoD wyskoczy z
fwdrv.sys w roli głównej, ale to już na W2k miałem.

> Nie sa az tak krytyczne (sam Kerio 2.x uzywam namietnie od paru lat, i
> nie
> zmienilbym go na zadne Komody). Ale dziury sa;
> http://secunia.com/advisories/product/1493/?task=advisories

Stąd pozostawiam aktywną zaporę systemową. Skutek w postaci konieczności
zestawiania FTP w trybie pasywnym jest do przebolenia (jeśli jest
aktywna tylko jedna z zapór, dowolna, to tryb aktywny też działa) -
przeglądarki są pasywne, a Total Commander, to jednym ptaszkiem w
opcjach się zaznacza. Jako, ze mam publiczny IP, to mi to nie
przeszkadza. Gdyby coś chciało wyjść w świat, to zawsze któraś z zapór
to zauważy jako pierwsza, a czasem nawet obie jednocześnie alarmują.
Bywa, że nawet siebie nawzajem :)

Dlatego nie polegam wyłącznie na jednym zabezpieczeniu i spośród usług
systemowych wyłączam wszystkie, które nie są potrzebne, oraz w miarę
możliwości, system aktualizuję na bieżąco.

--
D4
Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,