Re: Jaki darmowy osobisty firewall do XP polecacie?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 31 Oct 2009 - 11:10:08 MET

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości
news:1dc2sqhgnlcjs$.uait8ibbb6a9.dlg@40tude.net...
> Ta wersja ma chyba ponad 6 lat. Nie mówię, że jest z tego powodu
> gorsza,
> ale wolę używać aktualnych programów, zwłaszcza tych, od których
> zależy
> bezpieczeństwo kompa. Może ma jakąś dziurę, która jest od dawna znana

Gdyby była - dawno bym miał śmiecia.

> wykorzystują ją robaki, może w międzyczasie pojawiły się robaki nowego
> typu... Nie wiem, ale abandonware to zawsze minus.

Może taki, ze pod Vistą/W7 nie pójdzie. Zainstaluje się, owszem, ale nie
wejdzie do ruchu.

> Jakie sprawiał kłopoty? Coś niedawno czytałem o jakimś bugu w Comodo
> (nie
> pamiętam czy w fw czy av ani na czym polegał), ale podobno go
> naprawili w
> nowej wersji.

Antywirus Comodo... oj, ten wyleciał ode mnie z hukiem bomby atomowej...
blokował komputer na twardo, mimo, że sprzęt był sprawny. Nie pomogło
przeptaszanie opcji... Może naprawili, nie wiem. FW - niestety, nie
grzeszył zbytnią stabilnością i parę razy się dość paskudnie przewrócił.

> Kiedyś też miałem problemy z fw: ZoneAlarm strasznie spowalniał
> transfer,

W tym jest dziura.

> Outpost bez powodu blokował całego neta, w jakimś innym też się coś
> sypało.

Nie darmowy OIDP.

> Dlatego ostatnio używam tylko zapory wbudowanej w XP ('używam' to za
> duże
> słowo - jest włączona i tyle). Ale niedługo będę instalował system na
> nowym

Także używam. Jako drugiego klucza do drzwi.

> dysku i chciałbym coś przyzwoitego do kontroli ruchu.

Wystarczy.
Jeśli, to Comodo bez defense, może się nie będzie przewracać (1), jakiś
jeszcze był dobry prócz KPF, ale mi nazwa uleciała.

(1) Comodo PF ma dość wkurwiający moduł samouczenia się, że co się
zechce skomunikować z netem, to wywali dymka, co czasem utrudnia np.
zatwierdzenie czegoś innego, tak sie potrafi zakleszczyć, że jedno jest
drugim przykryte... I trzeba albo odczekać aż dymek zgaśnie, albo
ręcznie poprzesuwać okienka komunikatów... Rekordowo miałem przez
godzinę takich komunikatów (instalowałem kilka razy z różnymi opcjami),
skląłem CPF od ostatnich. Potem się uspokaja na szczęście... Tak, CPF
jest dobry jako program, acz ma nienajwygodniejszy interfejs.

KPF bać sie nie musisz, przez lata, gdy go używam, na publicznym IP,
jeszcze ani razu nikt mi sie nie włamał, ping flood też bezpiecznie
przetrwałem... Bez KPF zdarzyło się kilka razy, że coś wlazło.
Wybierzesz sam. Przede wszystkim musisz wiedzieć, co masz w kompie.
Powodzenia!

--
Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
{ Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail: vika@mail.zp.ua