Re: Jaki darmowy osobisty firewall do XP polecacie?

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Fri 30 Oct 2009 - 23:26:18 MET

Dnia Fri, 30 Oct 2009 22:55:53 +0100, Sempiterna napisał(a):

> Co rozumiesz przez to? Aktualność bazy? Nie ma czegoś takiego, Taki FW
> uczy się na systemie, na jakim jest położony.

Ta wersja ma chyba ponad 6 lat. Nie mówię, że jest z tego powodu gorsza,
ale wolę używać aktualnych programów, zwłaszcza tych, od których zależy
bezpieczeństwo kompa. Może ma jakąś dziurę, która jest od dawna znana i
wykorzystują ją robaki, może w międzyczasie pojawiły się robaki nowego
typu... Nie wiem, ale abandonware to zawsze minus.

> A ja wyrzuciłem, z powodu kłopotów, jakie sprawiał. I nie był to tylko
> moduł Defense Plus. Szkoda, bo był naprawdę dobry.

Jakie sprawiał kłopoty? Coś niedawno czytałem o jakimś bugu w Comodo (nie
pamiętam czy w fw czy av ani na czym polegał), ale podobno go naprawili w
nowej wersji.

Kiedyś też miałem problemy z fw: ZoneAlarm strasznie spowalniał transfer,
Outpost bez powodu blokował całego neta, w jakimś innym też się coś sypało.
Dlatego ostatnio używam tylko zapory wbudowanej w XP ('używam' to za duże
słowo - jest włączona i tyle). Ale niedługo będę instalował system na nowym
dysku i chciałbym coś przyzwoitego do kontroli ruchu.

--
GLaF