Re: Niechciane strony podczas używaniaprzeglądarek.

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Mon 26 Oct 2009 - 23:17:32 MET

Użytkownik "Krzysiek" <krz56@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:192f.00000187.4ae5b9b7@newsgate.onet.pl...
> Podczas surfowania w sieci pojawiają się na pulpicie rozmaite strony.
> Myślałem,
> że tylko podczas używania IE8, ale gdy zacząłem używać Firefoxa zjawisko
> wystąpiło również i przy tej przeglądarce. Adresy spisuję na bieżąco w
> notatniku; mam na razie kolekcję 7 takich stronek.
> Sprawdziłem kompa dwoma antywirusami i dwoma antyszpiegami, nic, czysto.
> Combofix
> i HijackThis też nie pomogły.
> Co zrobić żeby te stronki przestały przeszkadzać?

pewnie jakiś rootkit. Ostatnio sporo tego badziewia co daje mi pełne ręce
roboty. Co ciekawsze wirusy potrafią tylko przesiadywać w pamięci bez śladu
na dysku. Trzeba użyć płyty bootującej aby je znaleźć.
może pomóc też Blacklight
http://www.f-secure.com/en_EMEA/security/security-lab/tools-and-services/blacklight/index.html
autoruns http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
process monitor
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645.aspx (chociaż stary
filemon był bardziej przejrzysty pod XP)

Sporo złego ostatnio też siedzi w katalogu system32/drivers przez co nie są
one widoczne przez skanery procesów a nadal działają.
Wiele z nich nauczyło się też omijać starego dobrego hijacka więc narzędzie
to jest coraz mniej skuteczne na niektóre zjadliwe trojany. Najgorszy z nich
to chyba Virut. W praktyce bez formatowania ciężko się go pozbyć bo infekuje
wszystkie uruchamiane pliki exe. Można też załapać innego trojana
okraszonego tym virutem jednocześnie.