Re: Systemowe dylematy

Autor: Xian Mi Mao <xian.mi.mao_at_gmail.com>
Data: Mon 26 Oct 2009 - 23:03:39 MET

On Oct 26, 9:25 pm, Xian Mi Mao <xian.mi....@gmail.com> wrote:
> [...]

Przede wszystkim jest sporo różnych systemów plików, każdy z nich jest
najlepszy w określonej kategorii potrzeb, ale na ogół wszystkie z nich
są kilkakrotne szybsze od ntfs dostarczając co najmniej wszystkie te
funkcje które ma ntfs.
To jest to minimum.
Ponadto poszczególne systemy plików dają znacznie lepsze mechanizmy
kontroli praw dostępu niż ntfs.
Nie wymagają defragmentacji.
Niektóre dają możliwość łączenia kilku dysków w jeden wielki wolumen.
Niektóre dają funcje optymizujące pracę np. na SSD (Btrfs).
Większość daje pełną kontrolę użytkownika nad parametrami i polityką
zrzucania bufora fizycznie na dysk.
Jest tego jeszcze całe mnóstwo, to temat-rzeka...