Re: niemożność instalacji XP na SATA .5TB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 24 Oct 2009 - 22:22:07 MET DST

Dnia Sat, 24 Oct 2009 02:43:01 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

> Tylko jakoś nie widzę temu podobnej opcji w BIOSie. Pod jakimi jeszcze
> hasłami to może występować?

PATA == IDE, SATA == AHCI.

http://carlostech.wordpress.com/2007/06/13/integracja-sterownikow-trybu-tekstowego-win-2000xp2003-nlite-cz-1/

> Nie mam napędu fdd, czy po prostu nie moża podać z HDD (tego
> poprzedniego PATA)?

Niestety nie. W czasach kiedy napisano XP-ka, FDD było na podstawowym
wyposażeniu każdego komputera.

A może już czas pomyśleć o Windows 7?

> Mam utworzone 3 partycje podstawowe i jedną rozszerzoną z 6-ma dyskami
> logicznymi + jeszcze 80% woooolnego miejsca! Wszystko znajduje sie
> poniżej 100GB. A instalator widzi tylko jedną partycję około 120GB
> (nie mam pojęcia JAK on to widzi ale tego z pewnością nie ma!)

W takim razie obawiałbym się w tej chwili cokolwiek robić na takim dysku
przy pomocy tego instalatora. To się niemal na pewno źle skończy.

Sprawdź, czy te partycje na pewno zostały dobrze założone przy pomocy
BootIt http://www.terabyteunlimited.com . Wystarczy odpalić go z płytki
CD i wejść do Manage partitions; jeśli wyrzuci jakieś błędy, to je tu
zacytuj.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/