Re: niemożność instalacji XP na SATA .5TB

Autor: Xian Mi Mao <xian.mi.mao_at_gmail.com>
Data: Sat 24 Oct 2009 - 11:43:01 MET DST

On Oct 24, 8:38 am, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> Włącz w BIOS-ie emulację dysków SATA jako PATA.

Tylko jakoś nie widzę temu podobnej opcji w BIOSie. Pod jakimi jeszcze
hasłami to może występować?

> Albo zintegruj instalkę
> ze sterownikiem do mostka SATA na płycie głównej.

Czy móglibyście podać konkretny link do konkretnego algorytmu jak to
zrobić? Litości, nie każcie mi samemu do tego dochodzić, tyle bzdur
naraz a terminy "na wczoraj"!!!

> Lub podaj go na dyskietce (o ile masz jeszcze napęd fdd).

Nie mam napędu fdd, czy po prostu nie moża podać z HDD (tego
poprzedniego PATA)?

> Masz przedpotopową instalkę XP, która faktycznie nie obsługiwała
> partycji większych niż 128 GB. Rozwiązaniem jest założenie mniejszej
> partycji, instalacja systemu, doinstalowanie SP2/3 i powiększenie tej
> partycji do właściwego rozmiaru.http://support.microsoft.com/kb/303013

Mam utworzone 3 partycje podstawowe i jedną rozszerzoną z 6-ma dyskami
logicznymi + jeszcze 80% woooolnego miejsca! Wszystko znajduje sie
poniżej 100GB. A instalator widzi tylko jedną partycję około 120GB
(nie mam pojęcia JAK on to widzi ale tego z pewnością nie ma!)