Re: Problem z dyskiem ?

Autor: <tileon_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 24 Oct 2009 - 00:06:08 MET DST

Wielkie dzięki za odpowiedź.

> Jaka płyta, ile RAM, jaki (port) dysk? (znaczy się PATA, czy SATA?)
> Master/slave? Port IDE1, czy 2, a może jeszcze inny (zdarzają się jaja,
> gdy numer portu jest większy, niż 2... ja tak mam i np. nie zainstaluję
> Windows 2000, choć sam instalator odpali...)?

Parametry są takie:
Płyta K7 Triton GA-7VT880 Pro
Procek: AMD Sempron 2500+
K graficzna: Palit GeForce FX 5500 128MB
RAM: DDR 512MB (333Mhz) + DDR 512MB (400Mhz) (wyjmowałem po kolei obie, błąd się
powtarzał)
Dysk: IDE Samsung SV10220 10GB (2 partycje: 2GB:8GB) na 2 gigowej postawiony
windows xp - podłączony do portu IDE1 - ustawiony na master

zasilacz kupowałem nowy w sklepie bo nie znam się na tym i nie wiedziałem jaki
dobrać-poszedłem z parametrami kompa i dali mi logic chyba 400atx

Płyta ma dodatkowe gniazdo 4 pinowe ATX_12V do zasilania CPU. Zasilacz ma osobny
kabelek z 4 pinami i ten jest do tego gniazda podłączony. Oprócz tego kabel ATX
ma 24 piny z czego część (4 piny) da się oddzielić i wtedy pozostałe 20 wchodzą
w normalne gniazdo zasilania płyty. Czy to różnica czy do gniazda zasilania CPU
podłączę ten osobny kabel czy ten który odpinam od standardowego 20 pinowego
kabla ATX ?

Jutro zacznę przemontowywać części (Zacznę od dysku) do swojego aktualnego kompa
i będę to sprawdzał po kolei niestety :(
W instrukcji do płyty nie ma opisu takiej sekwencji dźwięków o zmiennej
wysokości. W Biosie wszystko wygląda cacy, problem pojawia się dopiero przy
próbie załadowania systemu.

Ten komp w bardzo podobnej konfiguracji służył mi długie 3 lata :) (mam do niego
wszystkie płyty z driverami i instrukcje) i jak dla mamy, która potrzebuje od
czasu do czasu zajrzeć do netu jest w sam raz, tym bardziej dziwię się że coś
jest nie tak i mi go szkoda :P
Uszczypliwość przyjęta na klatę, do rad postaram się stosować, jeszcze raz
wielkie dzięki...
Pozdrawiam,
Marcin