Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 20:41:11 MET DST

Dnia Sun, 11 Oct 2009 18:05:15 +0200, Piotr Krzyżański napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Ma i to zasadnicze. Skoro i tak UAC nie mówi nic o zawartym
> kodzie to po co on w ogóle jest, skoro nieświadomy user i
> tak kliknie OK?

Wyjaśniłem rolę UAC tak jak ja ją rozumiem w wyciętych przez Ciebie
akapitach: tym o dokumentach i innych plikach niewykonywalnych oraz w
tym o umożliwieniu normalnej pracy na koncie zwykłego usera.

> Czy gdziekolwiek napisałem, że w ogóle trzeba usunąć konto z potrzebnymi
> prawami do takich operacji?

Czyli tak czy tak nie unikniesz przekazania userowi poświadczeń
administratora, które jak historia uczy, on wykorzysta wtedy gdy będzie
mu to wygodne. A najwygodniej jest oczywiście pracować na koncie
administratora.

Cóż, istnienie UAC oznacza tu jedynie kompromis w dążeniu do dwóch
sprzecznych celów: zwiększenia komfortu pracy i podniesienia
bezpieczeństwa. I, jak to ktoś już tu napisał, wolę ułomny UAC niż jego
zupełny brak, bo jest spora szansa, że uchroni to część użytkowników
przed szkodnikami poprzez _wymuszenie_ pracy z obniżonymi
uprawnieniami*.

* W Viście nawet praca na koncie administracyjnym nie daje Ci
podniesionych uprawnień bez akceptacji żądania ich podniesienia.
Natomiast w XP byłeś po prostu bezbronny.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/