Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 16:14:34 MET DST

Piotr Krzyżański pisze:
> Lenistwo i chęć przypodobania się to najgorsze cechy. ;-P
> Według mnie w dalszym ciągu MS promuje te cechy.

Dobrze jest, jeżeli system operacyjny jest "szybki" w użyciu,
to znaczy -- nie trzeba się dużo napracować, żeby coś zro-
bić. Więc trudno narzekać na promowanie lenistwa w pewnym
zakresie. Oczywiście *pozytywnego* lenistwa.

Co natomiast proponowałbyś zamiast UAC, by *jednocześnie*
chronić użytkowników *i* dać im możliwość szybkiego i
prostego przechodzenia do trybu, w którym mogą zmienić
ustawienia systemu lub zainstalować/odinstalować program?

> Dlatego trzeba edukować, a nie wstawiać protezy, które
> prędzej, czy później będą złamane. Konto użytkownika do
> pracy, wyłączone zbędne usługi tak dalej.

Według mnie lepsza proteza dotycząca wszystkich połączona
z edukacją, niż sama tylko edukacja 5% użytkowników.

> Jak się chce, to można - na przykład wyrzucenie FAT32...

a) Ludzie nadal obchodzą to na różne sposoby.

b) Powoduje to problemy gdy założenie dużej partycji
    FAT32 jest konieczne.

c) Nie ma to większego wpływu na codzienną pracę, formato-
    wanie wielkich partycji to rzadkość dla typowego użyt-
    kownika.

> Radek - weź tylko pod uwagę, że te znaki dotyczą wszystkich
> pojazdów - również autobusów z ludźmi, ciężarówek - osobowe
> auto na pewno lepiej radzi sobie na zakręcie...

Ba. Różnice są też między "maluszkiem" z kierowcą o reflek-
sie w okolicach sekundy i nowoczesnym samochodem, hamującym
o 50% skutecznie i kierowanym przez kogoś z opóźnieniem
reakcji 500 ms. Na kogo są te zakazy robione? "Worst case"
krzywdzący każdego, kto jest mniej upośledzony i bardziej
zamożny? "Average case", powodujący, że ktoś jadący zgodnie
z przepisami będzie jechał niebezpiecznie? Pusta ciężarówka?
Pełna ciężarówka?

> Taki pomysł miałby moje poparcie ;-))

Już jakiś czas temu miano weryfikować komputery rozsyłające
spam i nakładać kary. Był duży szum medialny, ludzie się
przestraszyli, znowu zaczęły cedeki i dyski lecieć z okien,
po czym się uspokoiło i nikt nikogo nie sprawdza. A Polska
w statystykach rozsyłania spamu stoi dosyć wysoko...

|                 |  Politechnika Śląska                   |