Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 17:12:26 MET DST

news:2009101114143300@grush.one.pl...

> Dobrze jest, jeżeli system operacyjny jest "szybki" w użyciu,
> to znaczy -- nie trzeba się dużo napracować, żeby coś zro-
> bić. Więc trudno narzekać na promowanie lenistwa w pewnym
> zakresie. Oczywiście *pozytywnego* lenistwa.

> Co natomiast proponowałbyś zamiast UAC, by *jednocześnie*
> chronić użytkowników *i* dać im możliwość szybkiego i
> prostego przechodzenia do trybu, w którym mogą zmienić
> ustawienia systemu lub zainstalować/odinstalować program?

Nic - ja naprawdę nie widzę potrzeby do ultra szybkiego
podniesienia uprawnień. Taki scenariusz zawsze rodzi niebezpieczeństwo.

> Według mnie lepsza proteza dotycząca wszystkich połączona
> z edukacją, niż sama tylko edukacja 5% użytkowników.

Akcje typu strażnik systemu, dzień bezpiecznego komputera
znakomicie podoszą wiedzę userów, dodać do tego odpowiednie
broszurki do zakupionych systemów, komputerów - właśnie
z naciskiem na bezpieczeństwo, naciskać na deweloperkę i
promować takich, którzy piszą bezpieczny soft etc...
Dlaczego tych akcji nie powtarza się częściej?

> a) Ludzie nadal obchodzą to na różne sposoby.

Mam na myśli samą instalację systemu. Całkiem niedawno
sporo W2k stawiano na FAT32 - krótka 'instrukcja' przez
przeglądarkę do takiego systemu i juz miałeś CMD w inetpub...

> c) Nie ma to większego wpływu na codzienną pracę, formato-
> wanie wielkich partycji to rzadkość dla typowego użyt-
> kownika.

Przecież ma - zasadnicze jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

Piciu