Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 15:26:42 MET DST

news:2009101112335500@grush.one.pl...

> Po domyślnej -- nie. Ale jak skonfigurujesz Vistę tak, jak
> powinno się XP - czyli z kontem użytkownika - to się pyta.

Widzisz - i tutaj proponuję dyskusję zakończyć. :))

> Co jest lepszym rozwiązaniem, bo nie wymaga przełączania
> się między kontami czy kombinowania z RunAs, które wcześ-
> niej czy później popychają tak lamerów, jak i doświadczo-
> nych użytkowników, do korzystania z konta admina ("bo jest
> prościej i nie trzeba nic kombinować").

Lenistwo i chęć przypodobania się to najgorsze cechy. ;-P
Według mnie w dalszym ciągu MS promuje te cechy.

> Ale przynajmniej się *pyta*. Jest *szansa* odmówić. A 95%
> komputerów z XP i kontem admina *od razu* przestaje być pod
> pełną kontrolą ich użytkowników.

Dlatego trzeba edukować, a nie wstawiać protezy, które
prędzej, czy później będą złamane. Konto użytkownika do
pracy, wyłączone zbędne usługi tak dalej.
Jak się chce, to można - na przykład wyrzucenie FAT32...

> Zgadzam się, że najlepiej, gdyby nie było pytania tylko po
> prostu coś nie działało. Ale przecież chyba doskonale wiesz,
> że jest to *nie do zaakceptowania* dla typowego domowego
> użytkownika PC, który chce, żeby komputer spełniał jego
> zachcianki i nie ma zamiaru czekać, aż wnuczek wróci ze
> szkoły i zainstaluje programik znaleziony na DVD dołączonym
> do Komputer-Świata (przez co jest *względnie* bezpieczny
> przynajmniej).

I dlatego uważam, że UAC to niebezpieczna proteza.

> Jedyny powód, jaki mogę wymyślić po moim ostatnim przejeździe
> przez Niemcy (jako pasażer) jest taki, że o ile u nas w mieś-
> cie jest 50, a co kawałek ograniczenie do 40, to tam cały czas
> jest nominalna prędkość maksymalna bez cudowania. Teren zabudo-
> wany u nas ciągnie się przez lasy, a tam czasem nawet budynki
> są poza nim. U nas przed byle zakrętem stawia się ograniczenia
> do 40, a tam jak jest ograniczenie do 70 to znaczy, że przy 80
> się wyleci z zakrętu.

Radek - weź tylko pod uwagę, że te znaki dotyczą wszystkich
pojazdów - również autobusów z ludźmi, ciężarówek - osobowe
auto na pewno lepiej radzi sobie na zakręcie...

> jeśli się wychyla i chce coś publikować). Dlaczego nie
> myśli się o karach za posiadanie zawirusowanego komputera
> lub za bezmyślne udostępnienie obcym swoich danych osobowych?

Taki pomysł miałby moje poparcie ;-))

Piciu