Re: XP Pro Pefurbished PCs

Autor: CeBeR <n_o_s_p_a_mcebrzyq_at_interia.pl>
Data: Fri 25 Sep 2009 - 17:55:45 MET DST

Dominik & Co pisze:

> Spokojnie. Ja tylko polemizuję z Twoją tezą, jakoby ze zdania gościa,
> którego raczyłeś nazwać "naciągaczem" (niestety nie pisząc, na jakiej
> podstawie) wynikało, że na "większości nowych notebooków jest
> 'prawdopodobnie nielegalny' system".
>
> Tak, jeśli dostałbym z komputerem "aktywowany bez żadnych cracków"
> system, stwierdziłbym, że został zainstalowany przez nie-producenta
> (serwis, sprzedawcÄ™ albo Pana Henia).
> Producent daje mi szansę nie zgodzić się na warunki licencji...

Aktywowany, czy dający się aktywować - co za różnica? Jeśli sprzedawca
uczciwy i sprzedaje komputer w tej konfiguracji, w jakiej działała
dołączona wersja Windows, to (jak przecież doskonale wiesz) i dla Ciebie
Pan Henio mógłby zrobić wersję z wpisywaniem klucza i koniecznością
aktywacji. Sysprepem, w 5 minut. I aktywuje siÄ™ nawet bez potrzeby
dzwonienia na audiotele. A jeśli sprzedawca niezbyt uczciwy i do obudowy
po starym strupie włożył zupełnie nowy zestaw, aktywacja też przecież
zadziała, i to na osobistą zgodę pracownika audiotele, co chyba
automatycznie wyklucza nielegalność takiego rozwiązania?

> Z opinii MS (podałem linka*) wynika, że system można zreinstalować na
> używanym komputerze tylko z oryginalnego, dołączonego do tego komputera
> nośnika lub partycji recovery.

Dobrze, że autorzy programów do obrazowania partycji (także tych
darmowych) nie biorą sobie tego zbyt dosłownie do serca, i za pomocą ich
produktów można sobie legalnie "zreinstalować" oryginalnego Windowsa,
nawet gdy nie posiada się już "oryginalnego, dołączonego do tego
komputera nośnika lub partycji recovery". A po (albo i wcześniej)
odsprzedaniu tego komputera (z cesjÄ… zainstalowanego na nim
oprogramowania) ów wykonany zewnętrznym oprogramowaniem obraz wolno (o
zgrozo!) skasować i koszmar dla licencjopisarzy Microsoftu gotowy: czy
aby na pewno wykonane to zostało w ten legalny sposób, czy może ktoś
poszedł na łatwiznę i skorzystał z innej płytki instalacyjnej (co gorsza
może nawet ściągniętej z torrentów), co do bajta identycznej z tą
brakujÄ…cÄ… "oryginalnÄ…"...