Re: XP Pro Pefurbished PCs

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Fri 25 Sep 2009 - 08:04:54 MET DST

CeBeR napisał(a):

> Rozumiem, że należysz do tego nielicznego grona ekspertów, którzy
> potrafią z pewnością stwierdzić, czy na danym komputerze system (z
> kluczem zgodnym z wydrukowanym na COA i aktywowanym bez żadnych cracków)
> zainstalował producent, czy ktokolwiek inny (serwis, sprzedawca albo Pan
> Henio). Pozostała większość nie-ekspertów dla zapewnienia spokojnego snu
> szanownym Autorom Licencji firmy Microsoft powinna na wszelki wypadek do
> takiego komputera dokupić dodatkową kopię Windows.

Spokojnie. Ja tylko polemizuję z Twoją tezą, jakoby ze zdania gościa,
którego raczyłeś nazwać "naciągaczem" (niestety nie pisząc, na jakiej
podstawie) wynikało, że na "większości nowych notebooków jest
'prawdopodobnie nielegalny' system".

Tak, jeśli dostałbym z komputerem "aktywowany bez żadnych cracków"
system, stwierdziłbym, że został zainstalowany przez nie-producenta
(serwis, sprzedawcÄ™ albo Pana Henia).
Producent daje mi szansę nie zgodzić się na warunki licencji...

Z opinii MS (podałem linka*) wynika, że system można zreinstalować na
używanym komputerze tylko z oryginalnego, dołączonego do tego komputera
nośnika lub partycji recovery. Więc, jeśli dostałeś używany komputer
bez tego nośnika lub partycji, masz podstawy domniemywać, że system
został wgrany "nielegalnie" w rozumieniu MS. Czego jeszcze nie rozumiesz?

Poza tym, napisałem, że to opinia MS, nie polskie prawo.

* a co tam, podam jeszcze raz:
http://www.mar.partners.extranet.microsoft.com/MARResourceFiles/LicenseGuide/WWMARLicenseGuide_EN-GB.pdf

--
Dominik (& kÄ…pany)