Re: uslugi - minimalizacja ilosci uruchomionych

Autor: Łukasz 'Maly' Ostrowski <maly_at_USUNnemo.pl>
Data: Thu 17 Sep 2009 - 19:02:40 MET DST

On Thu, 17 Sep 2009 11:27:08 +0200, 1634Racine wrote:

> [...]
> tylko wowczas, gdy zażąda tego inna usluga,albo aplikacja. Jesli nie - zero
> zajetosci ram.
>
> 1.
> jesli usluga jest na "recznym" - czy żądanie jej uruchomienia przez inna
> usluge,albo aplikacje, _zawsze_ odbywa sie "w tle" i nastepuje
> samowłączenie?
> Czy jednak bywa tak, że jakas aplikacja komunikuje blad [np. instalacji
> swojej, albo uruchomienia] i sama nie wlacza potrzebnej jej uslugi,wiec
> trzeba wowczas domyslac sie ktora to usluga jest potrzebna i samemu wlaczyc?

Ta. Jeżeli inna aplikacja zażąda przez SCM lub usługa ma w swoich
dependencies.

> btw: a po kolejnym boot - czy samowyłączenie i usluga nie zajmuje pamieci?

Że he?

> 2.
> moze wiec wszystkie uslugi, ktore nie sa potrzebne w tej chwili albo w ogole
> nie sa potrzebne uzytkownikowi, powinny byc na "reczne"?

Potencjalnie, nie do końca.

> Ważne: jaka korzysc z _wylaczenia_ calkowitego uslugi?

Blokowanie ,,ficzerów", przykładowo, blokujesz "Themes" - nikt nie właczy
sobie Aero - choćby chciał, zakładając że nie ma admina. I odrobine
pamięci. I pomijalną ilość taktów procesora. W szczególności też luki w
bezpieczeństwie.

> 3.
> z uwagi na mala ilosc ramu-u chce max zminimalizowac ilosc uslug w tle, sa
> oczywiscie opisy w sieci w tej sprawie,ale podejrzewam, ze nie do konca jest
> to ilosc minimalna, wiec moze zrobic tak:

Ile wysłać PLN i na jakie konto? Jest XXI wiek, ram kosztuje tyle ile pół
wyjścia do lokalu na impreze... może czas pozbierać puste butelki? ;-).

> <snip>

Szczerze, nie wiesz o co chodzi, zostaw w spokoju, dla mnie odpowiadanie na
posty z serii 1634Racine są, poniżej godności. :P. Przynajmniej zabawnie
jest jak luzer próbuje coś tweakować, a później są szopki, "coś zrobiłem,
coś nie działa, nie mam pojęcia co, a może wpisem do rejestru to
naprawię/przyspieszę". ;-). Nic osobistego. :P

MVPs mają więcej cierpliwości, za to mają tytuł ;-).

p.s. usuń plik ntoskrnl.exe - nie będziesz marnował żadnych cyklów proca
     ani bajtów pamięci. ;-)

BP, NMSP.

--
Pozdrawiam,