Re: zmniejszenie WinSxS

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 07 Sep 2009 - 00:10:30 MET DST

** ąćęłńóśźż <usun_to@wp.eu> wrote:

> Pamiętam prosta regułę z początków mojego obcowania z komputerami, że jedna
> strona tekstu = 2 kb. Od tamtego czasu teksty nie stały się ani odrobinę
> mądrzejsze.

Ale szybciej powstają. Przecież oczywistym jest, że nie staną się mądrzejsze
przez rozwiązania technologiczne.

Ja tam jestem człowiekiem młodym (28) i nie wiem po prostu jak było dawno temu
ale mam pewien tego obraz z opowieści. Swojego czasu pracowałem w branży
wystawienniczej (targi) i starsi pracownicy mi opowiadali jak było kiedyś:

- [kiedyś] gościu robił z tektury makietę stoiska - zajmowało mu to 2 tyg.
  potem zamawiający jechał do tej lokalizacji (albo makietę przesyłano) i
  zgłaszał zmiany, wprowadzenie zmian to pomotanie makiety - może kolejny
  tydzień - de facto dojście do porozumienia jak to stoisko ma wyglądać to
  kilka miesięcy :)
- [obecnie] gościu robi stoisko z szablonu w Corelu i przesyła emailem PDF z
  planem do zamawiającego, zamawiający zgłasza zmiany, od razu po ich
  wprowadzeniu (kilka minut) dostaje nowy projekt, w skrajnych przypadkach
  (szczególne wymagania) do klienta jedzie projektant z monstrualnym laptopem
  (ekran 19") i w sesji "na żywo" projektuje stoisko

Myślę, że teraz te stoiska są ładniejsze bo jest lepsza komunikacja i więcej
można ustalić.

> Ba, gdzie obietnice, że cała encyklopedia zmiesci sie na jednej płycie, o
> jednej dyskietce nie wspominając (przy LS-120 byłoby to prawie prawie ;)) JaC

Nadal na płycie (np. HD-DVD) ma szansę się zmieścić. Dane Wikipedii są jawne:
http://download.wikimedia.org/backup-index.html

Nie wiem jak w przypadku innych encyklopedii (nie ujawniają tych danych).