Re: Zapychanie się partycji systemowej-PODSUMOWANIE

Autor: Zosia <Z_at_osia.pl>
Data: Wed 02 Sep 2009 - 21:26:18 MET DST

<1>
> [...]
> partycję podstawową. W kolejnym kroku przegrałbym na nią zawartość
> dysków E i F, usunąłbym partycję rozszerzoną wraz z tymi dyskami, a
> zwolnione miejsce wykorzystałbym do rozszerzenia partycji C. Końcowy
> układ wyglądałby tak: P1 - 62 GB, P2 - 56 GB.
>
> Wszystkie operacje jakie trzeba będzie tutaj wykonać są w pełni
> bezpieczne, podpinanie UPS staje się zbędnym luksusem. Jedyne czego
> potrzebujesz to jakiegokolwiek programu do rozszerzania i zmniejszania
> partycji. Może to być np. BootIt, albo choćby i niezbyt lubiany przeze
> mnie z powodu mnogości niedoróbek Partition Magic.

<2>
> Sama operacja technicznie jest wykonalna, tyle że jej przeprowadzenie
> wymaga dokonania po drodze takich zmian w strukturze obrabianych
> partycji, które są nieodwracalne w skutkach i w przypadku pojawienia się
> komplikacji grożą całkowitą utratą dostępu do ich zawartości. Mając tego
> świadomość raczej trudno jest uniknąć miłego przypływu adrenalinki
> podczas klikania w Accept ;-). Zawałowcom jednak zdecydowanie odradzam.

<3>
> Powinnaś zdecydować się na ostateczne uporządkowanie kwestii programów
> poinstalowanych na różnych dziwnych literkach. Jednak przed ich
> deinstalacją sprawdź jeszcze, czy nie wystarczy je przenieść na C i
> popodmieniać im literki w ich konfiguracji w rejestrze lub w plikach
> konfiguracyjnych. Wiele aplikacji daje się dość łatwo w ten sposób
> zmigrować.

Przepraszam Michale, ale nic nie rozumiem.
W punkcie <1> pozwoliłam sobie przypomnieć moją konfigurację, na co Ty odpowiadasz,
że zmiany w partycjach będą w pełni bezpieczne.
W punkcie <2> przypomniałam opinie, które otrzymałam na grupie w nawiązaniu do tejże
właśnie konfiguracji, na co Ty odpowiadasz o skomplikowaniu i adrenalinie.

Co do przeinstalowania programów, które nie są zainstalowane na C:, to właściwie
ilość czasu poświęconego przede wszystkim na znalezienie źródeł tych programów
i przypomnienie sobie wszystkich późniejszych ustawień nie byłaby mniejsza niż
na zainstalowanie systemu od nowa. Bo przy instalowaniu systemu od nowa właśnie
instalacja programów zajmuje najwięcej czasu, a w przypadku programów, które
nie od razu zachowywały się w sposób oczekiwany, także dochodzenie do odpowiednich
ustawień.

Pozdrawiam
Zośka