Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 20 Aug 2009 - 00:15:51 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

>>> http://4programmers.net/Z_pogranicza/Zrozumie%e6_User_Account_Control
>>> http://www.directionsonmicrosoft.com/sample/DOMIS/update/2008/05may/0508acmssa.htm

> http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb756922.aspx

> P.S. Naprawdę, spodziewałem się że okażesz nieco więcej własnej
> inwencji...

"Do not write per-user information or user-writable information to Program
              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Files or Program directories.

Rozumiesz podkreślenie? Przetłumaczę - nie zapisuj informacji w kontekście
użytkownika do katalogu Program Files... Czy log serwera Apache to jest
informacja w kontekście użytkownika? Czy jak to określiłeś "pliki robocze" to
są informacje w kontekście użytkownika? Tym bardziej, że mówimy o usłudze
systemowej?

> [...]

> Ale nie zasady pisania aplikacji. Mylisz przyczyny ze skutkami.

Patrz wyżej. Tzn. może inaczej - gdzie Apache powinien zapisywać logi? I
poprzyj to dokumentem od MS.

> Jasne zasady programowania są po prostu dobre. Przynajmniej nie skończy się
> to tak jak w Linuksie, gdzie trzeba wykazać dużą dozę domyślności, żeby
> znaleźć położenie plików wykonywalnych i konfiguracyjnych poszczególnych
> aplikacji.

http://www.pathname.com/fhs/

Pliki wykonywalne:
/bin : Essential user command binaries (for use by all users)
/sbin : System binaries
/usr/bin : Most user commands
/usr/sbin : Non-essential standard system binaries

Konfiguracja:
/etc : Host-specific system configuration

A teraz Miśku odpowiedz mi na pytanie - gdzie i jakie wytyczne to określają
Apache ma na Windows składować logi? Proszę jednoznaczny cytat z tych "po
prostu dobrych zasad programowania".

PS. FHS to nie tylko Linux.