Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 19 Aug 2009 - 08:31:39 MET DST

Dnia Wed, 19 Aug 2009 01:04:24 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

> Phehe **jakieś** stronki - daj źródło z MS albo odpłyń.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb756922.aspx

P.S. Naprawdę, spodziewałem się że okażesz nieco więcej własnej
inwencji...

[...]
> [...]
> dyskusji) pieję do tych Twoich zarzutów niedostosowania czegoś tam do Visty.
> Przykład Windows 7 (poluźnili durne założenia bo rynek okazał się twardszy)
> pokazuje, że nie zawsze, wszyscy, ze wszystkim muszą się dostosować do jedynie
> słusznych wytycznych np. Visty - takie podejście kończy się tym, że po prostu
> wyłączą przeszkadzajki i tak będzie działać.
>
> Odnoszę wrażenie, że Ty *bezkrytycznie* wierzysz w słuszność tego mechanizmu z
> Visty podczas gdy sam Microsoft w Windows 7 zrewidował nieco tę politykę.

Ale nie zasady pisania aplikacji. Mylisz przyczyny ze skutkami.

> Moim zdaniem głównym problem z UAC jest to, że to jest zbyt namotane - niewiele
> ludzi rozumie jak to działa, więc zamiast się dostosować to wyłączą i tyle.

Jasne zasady programowania są po prostu dobre. Przynajmniej nie skończy
się to tak jak w Linuksie, gdzie trzeba wykazać dużą dozę domyślności,
żeby znaleźć położenie plików wykonywalnych i konfiguracyjnych
poszczególnych aplikacji.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/