Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 20 Aug 2009 - 02:51:41 MET DST

Dnia Thu, 20 Aug 2009 00:15:51 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

> ** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:
[...]
> Patrz wyżej. Tzn. może inaczej - gdzie Apache powinien zapisywać logi? I
> poprzyj to dokumentem od MS.

Nie jestem programistą. Zdam się więc na opinie programistów:

"For logging to a common file without special ACLs, use something like
string saveFolder =
Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.CommonApplicationData)
+ @"\MyCompany";
which references the folder in
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\MyCompany
on XP,

and something like
C:\ProgramData\MyCompany
under Vista. "
http://stackoverflow.com/questions/465785/best-location-for-exception-log-files-windows

Jak rozumiem, zeszliśmy na temat logów przypadkowo, bo podstawowym
problemem był brak możliwości modyfikacji przez usera plików
konfiguracyjnych umieszczonych dość nieszczęśliwie w folderze
instalacyjnym Apache, prawda? To zwróć uwagę, że w podlinkowanym
wcześniej dokumencie z MSDN widnieje też takie sformułowanie:
*Do not write per-user information or user-writable information to
Program Files or Program directories.*

Wyjaśnij mi teraz króciutko, czy stwierdzenie "zapisuję w C:\Program
Files\Apache 2.2\htdocs pliki po kilka tysięcy razy dziennie, bo tworzę
skrypty stron internetowych" nie odnosi się czasem do "user-writable
information"? I czy w takim razie Apache jest zgodny z tymi zaleceniami,
czy też może jednak nie?

[...]
> http://www.pathname.com/fhs/
>
> Pliki wykonywalne:
> /bin : Essential user command binaries (for use by all users)
> /sbin : System binaries
> /usr/bin : Most user commands
> /usr/sbin : Non-essential standard system binaries
>
> Konfiguracja:
> /etc : Host-specific system configuration

Ta, jasne. Wyjaśnij mi więc misiu, jakim cudem plik konfiguracyjny
PostgreSQL umieszczono w /var/lib/pgsql/data.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/