Re: Lotus Notes vs Exchange

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçënëmy.pl>
Data: Mon 27 Jul 2009 - 23:11:05 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:89t2384ilb0o.dlg@kwinto.prv...
> Czy ktoś może mi podać sensowne argumenty za jednym bądź za drugim
> rozwiązaniem? Zastosowanie takie samo: poczta, praca grupowa, wspólna
> książka adresowa, dostęp do wspólnych plików wg uprawnień, listy zadań,
> kalendarze, dostęp do usług przez www. Niebagatelnym czynnikiem są też
> łączne koszty licencji, które w Lotusie znam, a w Exchange - nie. No i
> ewentualne komplikacje podczas instalacji i użytkowania na serwerze
> W2k3.

Server w Lotusie to się Domino nazywa. A Notes to niestabilna, powolna,
toporna i niezrozumiała aplikacja, użytkowanie której jako klienta poczty to
najgorsza kara jaka może spotkać użytkownika i support. Jak już koledzy
mówili, Office Outlook z serwerem Exchange bije Notes na głowę jeśli chodzi
o pocztę i kalandarze. Licencjonowanie nie jest jakieś szczególnie
skomplikowane:
http://www.microsoft.com/exchange/2007/evaluation/editions.mspx
A do zarządzania dokumentami w świecie MS służy darmowe SharePoint Services
lub płatny SharePoint Server, z którymi klienty Office się integrują.