Re: oznaczanie plików kolorami

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 20 Jul 2009 - 23:26:30 MET DST

W dniu 15.07.2009 10:51, robot pisze:
> Chciałbym mieć możliwość oznaczania plików i katalogów
> na różne kolory. Tak jak jest to w Mac OSX. Najlepiej

A wiesz, że w Mac OS wynikało to tylko i wyłącznie z faktu,
że były 3 wolne bity w pozycji katalogu i warto było je ja-
koś wykorzystać? Dlatego stworzono tak *prymitywny* mecha-
nizm (aczkolwiek w pewnym zakresie wygodny). W Mac OS X nie
wiadomo czemu odtworzono tę funkcjonalność, ale w nowych
wersjach już się to zastępuje normalnymi słowami kluczowymi.

> oznacza tylko foldery i nie widać tego w TC. Na wszelki
> wypadek zaznaczam, że nie chodzi o kolorowanie plików
> według jakiegoś schematu, na przykład rozszerzenia.
> Szukałem w google ale nie udało mi się nic sensownego znalźć.

W samym systemie masz funkcję oznaczania plików słowami
kluczowymi. A potem możesz bodajże wyszukiwać pliki według
słów kluczowych, a w Windows 7 na pewno (a może i w ograni-
czonym zakresie w Viście) tworzyć wirtualne foldery stano-
wiące widoki na efekty wyszukiwania według zadanego kry-
terium.

Oczywiście, na bazie tego mechanizmu można by stworzyć roz-
wiązanie, o które Ci chodzi, czyli "kolorowe flagi". Ale to
byś musiał chyba sam oprogramować, bo w życiu się z takim
czymś nie spotkałem. No i autora Total Commandera do obsłu-
żenia własnego pomysłu raczej nie przekonasz :)

PS. A używanie Total Commandera i tak jest herezją.

|                 |  Politechnika Śląska                   |