Re: oznaczanie plików kolorami

Autor: robot <_at_onet.pl>
Data: Tue 21 Jul 2009 - 09:38:36 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> A wiesz, że w Mac OS wynikało to tylko i wyłącznie z faktu,
> że były 3 wolne bity w pozycji katalogu i warto było je ja-
> koś wykorzystać?

Nie wiem.

> Dlatego stworzono tak *prymitywny* mecha-
> nizm (aczkolwiek w pewnym zakresie wygodny). W Mac OS X nie
> wiadomo czemu odtworzono tę funkcjonalność, ale w nowych
> wersjach już się to zastępuje normalnymi słowami kluczowymi.

Dla mnie to chyba zbyt skomplikowane, lubię proste oczywiste
(dla mnie)rozwiązania.

> [...]
> kluczowymi. A potem możesz bodajże wyszukiwać pliki według
> słów kluczowych, a w Windows 7 na pewno (a może i w ograni-
> czonym zakresie w Viście) tworzyć wirtualne foldery stano-
> wiące widoki na efekty wyszukiwania według zadanego kry-
> terium.
>
> Oczywiście, na bazie tego mechanizmu można by stworzyć roz-
> wiązanie, o które Ci chodzi, czyli "kolorowe flagi". Ale to
> byś musiał chyba sam oprogramować, bo w życiu się z takim
> czymś nie spotkałem. No i autora Total Commandera do obsłu-
> żenia własnego pomysłu raczej nie przekonasz :)

No dobra, taki przykład: katalog zawiera 300 filmów i chce szybko
zaznaczyć które są warte obejrzenia tak jak przeglądam maile
i zaznaczam te ważniejsze na czerwono. Nie będę przecież robił
kolejnego katalogu w programie pocztowym o nazwie "ważniejsze maile"
i tam przenosił wiadomości.
Moim zdaniem zaznaczanie na kolor jest szybsze i wygodniejsze.
Ale zainteresuję się tematem słów kluczowych.

> PS. A używanie Total Commandera i tak jest herezją.

Mogę się obejść bez niego.

--
pozdrawiam