Re: plaga niestartujących systemów XP

Autor: PM <pm_at_xx.xx>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 19:12:27 MET DST

W dniu 2009-06-04 18:03, Michal Biek napisał(a):
> Jakie CPU, grafika?
Od Celeronów, przez P4 na Quadach kończąć, i AMD X2/X4 +4 opterony.
grafiki różne począwszy od pokładowych

> A skonfigurowana Vista jest IMO jednak odporna. XP nie.
> Moja VSP1 podniosła się (w podobnej sytuacji) za pierwszym razem, na
> całe (moje) szczęście ;-)

Większość XP podniosła się bez problemu, to samo z Vistą i jeden 2k
który zaliczył restart bez bsoda (za to w logach miał dziwne rzeczy, coś
jak skillowanie po kolei wszystkich usług)

> A jak rozpirzyło partycje to spytaj może też elektryka czy w sieci
> zasilającej nie zanotował w tym okresie pików (skoków natężenia prądu).
> Listwy (nie wiem) jakie masz ale nie zawsze potrafią ochronić stacji,
> szczególnie podczas jej wyłączania. Zachowania userów nie będę

To nie jest problem z zasilaniem - większość budynku chodzi na ups'ie a
i on też nie zanotował żadnych anomalii (wachania +/- 3V)w tym okresie
Pozatym czemu poleciała tylko systemowa partycja.
Wczoraj odpalałem dysk z serwera (jeden został zmieniony)spod linuxa i
jak widać jest na nim niezła kaszanka, pomijając fakt że i on nie chciał
za bardzo wystartować, dopiero podpięcie dysku przez usb po starcie,
pozwala na niego z bardzo dużymi kłopotami wejść.

> komentował, bo musiałbym na każde stanowisko zainstalować kamerę i
> nagrywać jak wyłączają PC :-)

Wiem jak wyłączają, najbardziej wkurza jak wyłączają listwę bez
zamknięcia systemu :)

> P.S.
> KISa też bym podejrzewał tylko jak to Kaspersky'mu udowodnić, że cóś
> spaprał? :-)

Tylko na dwóch maszynach jest KIS, tyle tylko że im się nic nie
przydarzyło. Właściwie wciąż niema się do czego przyczepić ze względu na
zróżnicowane środowisko i brak jakichkolwiek powiązań.

--
PM