Re: plaga niestartujących systemów XP

Autor: Michal Biek <mbiek_at_2.pl.invalid>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 19:39:01 MET DST

PM log(in):
[...]
> To nie jest problem z zasilaniem - większość budynku chodzi na
> ups'ie a i on też nie zanotował żadnych anomalii (wachania +/- 3V)w
> tym okresie Pozatym czemu poleciała tylko systemowa partycja.
> Wczoraj odpalałem dysk z serwera (jeden został zmieniony)spod linuxa
> i jak widać jest na nim niezła kaszanka, pomijając fakt że i on nie
[...]

Nie chodzi o Volty. Chodzi o piki miliAmperowe, które są groźne dla
urządzeń elektronicznych m.in. dysków systemowych...!
Może dostał Ci się zmutowany Conficker (wyłączenie usług to sugeruje)
albo cóś podobnego...! NOD ani KIS nie potrafią go usuwać. NOD może
wyciąć przy ataku jakieś pliki systemowe i rozjechać sys part. KIS w
zasadzie powinien zablokować atak, ale kto wie co po ostatnich
poprawkach mogło się M$-owi i Kaspersky'emu rozjechać.
Polecam:
http://vil.nai.com/vil/stinger/
http://support.kaspersky.com/pl/viruses/computers?print=true&qid=193238496
http://www.kaspersky.pl/about.html?s=news&newsid=1200