Re: plaga niestartujących systemów XP

Autor: Doxent <doxent_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 13:14:32 MET DST

> rejestru. BSOD pojawia się bardzo późni, gdy rejestr został już dawno
> wczytany z dysku. Nie pomaga przywracanie rejestru z kopii wykonanych w

z tym bsodem też miałem kilka przypadków zwłaszcza na laptopach.
tutaj najczęściej na dysku zalęga się jakiś syf w katalogu system32\drivers\
Na dysku tworzą się bardzo często następujące pliki niepożądane które ładują
się ze sterownikami :

systemntmi.sys
securentm.sys
i386si.sys
ksi32sk.sys
fips32cup.sys
nicsk32.sys
port135sik.sys
ati64si.sys
netsik.sys
acpi32.sys
lirsgt.sys
atksgt.sys
kcp.sys
runtime2.sys

byłoby tego więcej ale takowe udało mi się złapać u różnych ludzi. Teraz jak
zakładam świeży system to tworze katalogi o takich nazwach aby pliki nie
miały później możliwości wjazdu na dysk. Pierwsze 2 występują najczęściej.
Powstaje także plik w katalogu C:\documents and settings\nazwa profilu\nazwa
profilu.exe
a także plik digeste.dll w katalogu system32 prawie w każdym przypadku.
Swoją drogą gdyby poznać mechanizm załapywania tego syfu przez nieświadomych
użytkowników byłoby dobrze.