Re: swap na dysku logicznym

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 11:17:00 MET DST

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:h05a70$2kmi$1@opal.icpnet.pl...

> Czyli jak mam 10 GB RAMu to potrzebuję 50-100 GB swapa? Bez sensu.
> Czym więcej RAMu tym mniejszy swap potrzebny.

Ba... do większości przeciętnych zastosowań, wystarczy 2 giga RAM i już
można wyłączyć swapa... Jak dotąd trafiłem tylko na jeden program, który
bez swapa nie ruszy (mimo, że łączne wykorzystanie swapa i pamięci nie
przekraczało dostępnej RAM), było to demo jakiejś gry. Nawet Wiedźmin
demo ruszył bez swapa, choć w sumei zajęte było 1.8 giga RAM, ale
jeszcze system całkiem żwawo pomykał, gra nie cięła...
Teraz testuję jeden program (DC++ 0.75 i jego ogromny wyciek zasobów
(zajmuje i nie zwalnia obiektów GDI z tego co zdążyłem zauważyć, już w 3
godziny potrafi przetracić wszystko)), ale widzę, ze różnicy między
włączonym a wyłączonym swapem nie ma żadnej, zarówno dla tego felernego
programu, jak i samego systemu.