Re: Bezpieczne przenoszenie danych

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Mon 04 May 2009 - 18:19:48 MET DST

Dnia 04-05-2009, ktoś znany jako 'Sempiterna' w wiadomości
<news:49feefc8$1@news.home.net.pl> napisał:

> Jest jeszcze jedno, niewspomniane tu rozwiązanie, acz troszku niewygodne
> i ciut czasochłonne, lecz zadziała wszędzie - spakować dowolnym
> archiwizerem, byle po drugiej stronie był zdolny odczytać to archiwum, a
> przy pakowaniu zadać hasło. Najbardziej uniwersalnym wydaje mi się
> znany, stary ZIP :)
> Nie wymaga instalacji niczego (jako sam z siebie - powinny wystarczyć
> programy obecne na obu komputerach).

Cóż, rozważałem i takie rozwiązanie, a nawet je stosowałem (np.
szyfrowane archiwum 7-zip). Niestety, jak sam wspominasz, jest to
okropnie niewygodne i czasochłonne. Żeby dostać się do pojedynczego
potrzebnego pliku trzeba go "wydobyć" z szyfrowanego archiwum, a po
jego zmianie wszystko na nowo szyfrować/pakować. O wygodnej
synchronizacji folderów nie ma w tym przypadku mowy (a pliki na penie
są zmieniane czasami w pracy, a czasami w domu). W TrueCrypcie
montowało się dysk a potem synchronizowało pliki dowolnym programem
(preferuję TotalCommandera).

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog