Re: Bezpieczne przenoszenie danych

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 04 May 2009 - 15:38:05 MET DST

Użytkownik "ikov" <ikov1_@_t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości
news:gtmk1p$iq6$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Najprostsze rozwiązanie - tak jak mają np niektóre pamięci Kingstona
> (nie wiem jak z innymi producentami). Jest tam programik, który
> uruchamiasz, wpisujesz hasło i pojawia się szyfrowana partycja (której
> wielkość można dowolnie zmieniać). Wada może być to, że prawdopodobnie
> działa tylko z windowsami. Bez znajomości hasła widać jedynie
> niezaszyfrowaną partycję na której prócz samej aplikacji można trzymać
> także niezabezpieczone dane. A jeśli aplikację od szyfrowania gdzieś
> coś wciągnie, wystarczy skopiować ją ze strony Kingstona albo z
> jakiejś kopii...

Jest jeszcze jedno, niewspomniane tu rozwiązanie, acz troszku niewygodne
i ciut czasochłonne, lecz zadziała wszędzie - spakować dowolnym
archiwizerem, byle po drugiej stronie był zdolny odczytać to archiwum, a
przy pakowaniu zadać hasło. Najbardziej uniwersalnym wydaje mi się
znany, stary ZIP :)
Nie wymaga instalacji niczego (jako sam z siebie - powinny wystarczyć
programy obecne na obu komputerach).