Re: banalny problem, ale utknąłem :)

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 02 Mar 2009 - 01:50:10 MET

news:1ilndh2zghiv3.dlg@kwinto.prv...
> Ścieżka audio to nie jest zapis cyfrowy, tylko analogowy (choć na
> płytce
> jest zapisany bitowo). Należy ją najpierw zgrać do jakiegoś cyfrowego

Hmm... czyżbym coś poknocił? Zrobiłem bowiem (już dawno, jeszcze w
czasach DOSa) eksperyment, że ścieżkę audio zgrałem do RAW, bez
absolutnie żadnej konwersji, a następnie sztucznie wymusiłem
odtwarzanie, jako WAV - i proszę, poszło... Przecież to 16 bitów, 44100,
stereo, bitrate 176 kB/s... Co w takim razie znaczy symbol DDD na płytce
audio? Zawsze mi się wydawało, że od A do Z digital, czyli cyfrowo...
(oczywiście, muzycy w studio grają analogowo, nie wyobrażam sobie, by
Carreras zamiast arii zaczął bzykać zerami i jedynkami...) To nie
videopłyta w starym formacie, gdzie rzeczywiście, zapis był analogowy, a
jedynie odpowiednio przygotowany, aby mógł to odczytać laser... OIDP,
modulacja współczynnika wypełnienia i częstotliwości.

> formatu, np. bezstratnego wav albo do mp3, a potem z powrotem
> przekonwertować do analoga w trakcie nagrywania na płytkę. Tak właśnie

I o to chodzi.

> najczęściej robią to rozmaite programy. Etapu ripowania do pliku i tak
> nie ominiesz, jeśli więc uważasz mp3 o wysokim bitrate za format o
> zbyt
> niskiej jakości, to może ripuj do wav...

FLAC, albo APE (Monkey Audio)... Poza tym w MP3 320kbps różnica do
oryginału jest tak nikła, że wysłyszą to jedynie nieliczni. (próbowałem,
udało się)

--
Jak nieprzyjemnie, gdy pot płynie ze mnie,
I krew mnie zalewa, bo znów skosiłem drzewa,