Re: banalny problem, ale utkn±³em :)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 02 Mar 2009 - 22:31:59 MET

Dnia Mon, 2 Mar 2009 01:50:10 +0100, Sempiterna napisa³(a):

> U¿ytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisa³ w wiadomo¶ci
>
> Hmm... czy¿bym co¶ poknoci³? Zrobi³em bowiem (ju¿ dawno, jeszcze w
> czasach DOSa) eksperyment, ¿e ¶cie¿kê audio zgra³em do RAW, bez
> absolutnie ¿adnej konwersji, a nastêpnie sztucznie wymusi³em
> odtwarzanie, jako WAV - i proszê, posz³o...

Bo to by³ zripowany WAV, a nie RAW, tylko bez rozszerzenia.

> Przecie¿ to 16 bitów, 44100,
> stereo, bitrate 176 kB/s... Co w takim razie znaczy symbol DDD na p³ytce
> audio? Zawsze mi siê wydawa³o, ¿e od A do Z digital, czyli cyfrowo...

Je¶li prawdê mówi autor wpisu w Wikipedii, znaczy on tylko tyle, ¿e
materia³ by³ nagrywany i ewentualnie miksowany wy³±cznie na cyfrowym
magnetofonie. Patrz http://en.wikipedia.org/wiki/SPARS_Code .

[...]
> FLAC, albo APE (Monkey Audio)... Poza tym w MP3 320kbps ró¿nica do
> orygina³u jest tak nik³a, ¿e wys³ysz± to jedynie nieliczni. (próbowa³em,
> uda³o siê)

Musia³ byæ u¿yty do¶æ kiepski kodek ;-).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/