Re: Virtual machine PC 2007 i mysz.

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 07:31:00 MET

> No nie było przechwytywania, niech skonam :) Zrobiłem taki wariacki myk:
> Zabutowałem VM z dyskietki Cichego i uruchomiłem Partition Magic. Na nim
> przechwytywanie myszy zadziałało. No więc kliknałem opcję VM "Zainstaluj
> additions" , odczekałem chwilę, zrestartowałem VM i zapuściłem instalkę
> win7. No i przechwytywanie się odnalazło :)

Co to jest dyskietka Cichego? Kto To jest Cichy? Co on ci za kity wciska? :)
Najważniejsze, aby dysku na którym ma być zainstalowany Win7
nie partycjonować przed instalacja żadnymi programami.
Instalka Win7 partycjonując dysk tworzy ukrytą 200 megabajtową partycje
zawierającą WinRE (Windows Recovery Environment)
Można dzieki niemu odzyskac system w razie padu partycji systemowej,
jeśli nie zostawisz instalatorowi miejsca na tą partycje, utracisz tą
funkcjonalność.
Nie ma sensy przed rozpoczęciem testów psuć komputera
na którym te testy będą wykonywane.

Inna sprawa to VMAditions, nie jest to żaden magiczny przełącznik
zmieniający konfigurację maszyny wirtualnej.
Jest to obraz ISO płyty CD zawierającej sterowniki
dla wirtualnej karty graficznej, sieciowej, dysku, myszki ...
"Płyta" a zawiera foldery ze sterownikami przeznaczonymi dla różnych
systemów operacyjnych.
Jeśli na maszynie wirtualnej jako gość działa w danej chwili system
w którym włączony jest automatyczny start programow z płyt CD
to proces instalacji tych sterowników rozpoczyna się automatycznie,
w inny wypadku należy samemu otworzyć ten CD w maszynie wirtualnej
i ręcznie uruchomić instalacje tych sterowników.
Po instalacji system na maszynie wirtualnej działa działa widocznie szybciej

--
Pozdrawiam