Re: gdy niemozliwy inny OS na laptopie

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Mon 02 Feb 2009 - 18:22:13 MET

1634Racine wrote:
> OK, OK :)
> zadne teorie spiskowe, przymierzam sie do laptopa, wiem, ze nie chce
> visty, najchetniej w2k :), no moze xp, po prostu czytam tu i tam o
> klopotach z zainstalowaniem (na przyklad) xp na nowym laptopie, takze
> w polskich grupach dysk, wiec problem nie jest z powietrza,

...a ja zamiast przeczytać dokładnie o co chodzi i dowiedzieć się, że w
przypadku instalacji XP albo 2000 na komputerze z dyskiem SATA są problemy z
instalatorem, demonizuję problem i rozdmuchuję go do ogromnych rozmiarów.

> Oczywiscie rozumiem, ze inf w instalacyjnej nie ma czegos na tyle
> podstawowego, ze od pewnego momentu instalacji nie lapie laptopa i
> juz, ale: xp nie jest az taki stary, wiec trudnosci z instalacja [a
> jednak sa, po prostu bywaja] to w sumie absurd. Kupujesz peceta i
> zero problemu, kupujesz laptop i mozliwy jest dramat.

Rozumiem, że wintegrowanie sterowników SATA do Instalatora Windows przy
pomocy nlite jest dramatem?

> Widze, ze trzeba przy zakupie wyniesc 100% pewnosci, ze laptop z vistą
> pojdzie na co najmniej xp, rozumiem.

*zawsze* pójdzie. (Nie jest w to wliczona pełna funkcjonalność, bo to zależy
od tego, czy producent dostarczy sterowniki do danego systemu. Ale
podstawowa wersja wstanie zawsze).

A na koniec dodam, że świat idzie do przodu i prędzej czy później skaże Cię
na Vistę, bo okaże się, że coraz mniej sterowników, programów i gier chodzi
pod XP, a coraz więcej pod Vistą. Nie miną trzy lata, a pojawi się Windows
7, który z kolei zacznie powoli wypierać Vistę. Microsoft jest monopolistą i
dyktuje warunki mniej więcej 80% rynku, a pozostawanie w twardej opozycji
oznacza pozostawanie w miejscu (które w sektorze informatycznym jest
równoważne mniej więcej sprintowi w przeciwnym kierunku).

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!