Re: AD: pomoc zdalna

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 16 Dec 2008 - 00:27:22 MET

** f1j@k_? <person@server.pl> wrote:

> Dzieki za linka w samych polisach to juz wczesniec ustawialem.
> Problemem byly protokoly w uslugach skladowych i porty blokowane przez
> fw. Dziala to tak jak ja chcialem ze nie musi mi user wysylac
> zaproszenia a ze ja sie podlaczam.

To ja się podłączę - da się z tym zrobić tak aby takie połączenie
inicjować w inny sposób niż wpisywanie adresu stacji (np. kliknięcie w
URL)?

> Natomiast prosze mi wyjasnic o co chodzi w ustawieniach akceptacji
> usera podlaczenia i przejecia sterownaia.

Która polityka?

> Te ustawienia sa w polisach ale rowniez we wlasciwosciach usera w ad,
> wiec ktore sa wazniejsze, ktore maja sens?

Ważniejsze będą ustawienia stacji. Z tego co rozumiem to ustawienia
stacji/usera dotyczą tego który user (czy gurpa), z której stacji może
inicjować połączenia do którego usera i do której stacji.

> U mnie wyglada tak jakby zadne nie mialy znaczenia poniewaz i tak pyta
> usera,

I będzie pytać - tego nie obejdziesz.

> niby mi to nie przeszkadza, ale user pytany jest dwukrotnie,

I to ma sens - raz jest pytany o podgląd pulpitu (to wystarczy do
tłumaczenia i tak się powinno uczyć usera aby sam klikał), drugi raz o
zezwolenie na przejęcie kontroli nad sesją.

> wiec wydaje mi sie ze w moich warunkach niepotrzebnie.

To używaj VNC. :> Z grubsza to jest po to aby administratorzy mogli w
sensowny sposób dać helldeskwcom możliwość zapewnienia wsparcia, a nie
dawać im możliwości nadużywania. Możliwość podglądu sesji użytkownika
bez jego wiedzy jest niepożądana.

Do prac administracyjnych klikanie po sesji użytkownika jest Ci zbędne.