Re: AD: pomoc zdalna

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 16 Dec 2008 - 00:35:33 MET

** Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote:

> Ale przecież to nie IT powinno takie rzeczy ustalać. :) Stawiasz
> sprawy na głowie. :)

Tzn. niejasno to napisałem - owszem IT powinno decydować o doborze
środków technicznych np. w zakresie czy to będzie taka czy inna macierz.

Natomiast o tym jak informacje powinny być zabezpieczone np. czy jest do
nich możliwy dostęp przez sieć to już jest decyzją właściciela (czy
dysponenta) tych informacji. Przecież najczęściej nie masz i nie chcesz
mieć zielonego pojęcia o tym czy np. ten plik z umową jest bardzo
istotny czy nie jest - o tym powinien decydować jego twórca i to on jest
w pierwszej kolejności odpowiedzialny za dotrzymanie tajemnicy. Jeżeli
to odwrócisz np. powiesz mu "a wrzucaj Pan swoje tajne dane na tamten
serwer" to automagicznie bierzesz za te dane pełną odpowiedzialność,
chociaż w ogóle nie wiesz co to za dane. :)

Jeszcze raz napiszę - to twórca tych danych informuje Cię jakie ma
wymagania wobec nich, Ty jako IT nie możesz i nie chcesz tego określać
(modulo bezpiecznik, ale on raczej jest w roli doradczej - jego rolą
jest przedstawić biznesowi jakie jest ryzyko, co można zrobić i jaki
jest tego koszt).