Re: nie moge usunac ani wejsc do katalogu z poczatkiem ..

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 05 Oct 2008 - 20:22:26 MET DST

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości
news:gcas0i$s46$1@news.interia.pl...
> C:\Documents and Settings\User\Moje dokumenty\My Ripped MP3\..--
> French Kiss FM --....-- Playlist on www.frenchkissfm.com --.
> to długość tej ścieżki może być niestrawna dla Windy.

Akurat nie jest... utworzyłem dla próby tę ścieżkę, potem przeszedłem do
niej na koniec i utworzyłem ją jeszcze raz, doszedłem na koniec... Przy
okazji trafiłem, czemu mogą być problemy z wejściem w katalog... No - i
spróbowalem skopiować plik. Weszło, ale obcięło nazwę pliku do 12
znaków...

> Jak to, robiłeś te eksperymenty w czasie meczu Lech-Legia? Zaraz
> pójdzie

Kibicuję ogólnie polskiej drużynie.

> donos na p.r.w. za brak lokalnego patryotyzmu ;-)

Się nie bajam :)

A przyczyna trudności z wejściem może tkwić nie w kropkach na początku,
ale w kropce / kropkach na końcu - już tłumaczę.
Zrób takie coś...
md a..a..a
Przyjęło.
Zrób md a..a..a..
i co? :))

Inna odmiana: (po skasowaniu tamtego)
md a..a..a
rd a..a..a..
Fajnie? :)

Teoretycznie różne nazwy...

Sekret tkwi w tym, że Winda obcina spacje i kropki w nazwie pliku, jeśli
są ostatnimi znakami, w tym przypadku nic nie daje ujęcie nazwy w
cudzysłów - obetnie. Jeśli więc dany plik jest zapisany w katalogu jako
istniejący ze spacją, czy kropką na końcu - umarł w butach, normalnie
nie wejdziesz, tylko w krótkie nazwy, inaczej nawet TC nie wejdzie.
Wydaje mi się, że najlepiej wylistować latalog i zobaczyć, pod jaką
nazwą skróciną on istnieje. Krótkie nazwy listuje się komendą DIR z
przełącznikiem /X, wystarczy potem w katalogu nadrzędnym do opornego dać
np. cd nazwwaka~1, gdy nazwa katalogu jest "Nazwa Katalogu". Winda
dopuszcza mieszanie nazw krótkich i długich przy przechodzeniu do
kolejnego zagłębienia drzewa, mnóstwo razy z tego korzystałem. Robiąc
tak nie pozbawiamy się dostępu do zawartości danego opornego katalogu w
dziedzinie długich nazw, możemy skopiować pliki gdzieś spokojnie na bok,
no chyba, że i nazwy są tak "zabezpieczone"... to rzeczywiście, szybciej
wyjdzie przełączyć nazwy w TC na krótkie.

--
D4
Oddaj krew dla Filipa...