Re: Vista plus Xp - pytam o partycje i przywracanie Visty

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 21 Sep 2008 - 22:03:32 MET DST

Dnia Sun, 21 Sep 2008 19:11:40 +0000 (UTC), pablo napisał(a):

> Michal Kawecki, 17 wrz 2008 w news:84b0np7hutnp$.dlg@kwinto.prv

> Witam Pana

Dajmy spokój, na grupach wszyscy są na ty :-).

> [...]
> partycję jako D: ?? I wystarczy bootmenadżer Visty, żeby uruchamiać
> oba systemy (ozywiście po pewnych zabiegach - ale pytam tak ogólnie)
> Jeśli przed instalacją Xp oznaczę jego docelową partycję jako aktywną,
> to skopiuje on swoje pliki startowe na tę właśnie partycję - po
> uruchomieniu będzie widział siebie jako C:. I w tym przypadku
> bootmanager Visty już sobie nie poradzi? Do uruchomiania obu systemów
> potrzebny będzie jakiś inny - oznaczający odpowiednią partycję jako
> aktywną w zalezności, który system ma się uruchomić?

Jest dokładnie tak jak piszesz.

> To trochę źle to wymyślono, bo chcąc zastosować to zabezpieczenie
> muszę uruchomić Xp, a uruchamiając go zniszczę jakieś dane
> przynajmniej za tym pierwszym razem... Czyli będę musiał zrobić kopię
> partycji Visty przed wszystkim.

Niekoniecznie. Z dotychczasowych punktów przywracania można w zasadzie
zrezygnować, po ich wykasowaniu i tak będą powstawały nowe.

> Pisał Pan wcześniej, żeby użyć polecenia "vssadmin list volume".
> Dopiero to zrobię, ale jak to jest partycja producenta, to ma być
> tylko do odczytu?

Nie, ona jest sformatowana w FAT32, w związku z czym nie obsługuje
Shadow Copy. W przypadku tej partycji vssadmin nie ma zastosowania.

> Swoją drogą czy można taką partycję nagrać na płyty
> DVD tak, żeby z nich później przywracać system (a partycji się po
> prostu pozbyć)? Aha, laptop jest z płytą DVD instalacyjną Visty.

Można ją skopiować albo narzędziami producenta (poszukaj w
dokumentacji), albo np. przy pomocy BootIt
http://www.terabyteunlimited.com .

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/