Re: Vista plus Xp - pytam o partycje i przywracanie Visty

Autor: pablo <pukpuk_at_com.pl>
Data: Sun 21 Sep 2008 - 21:11:40 MET DST

Michal Kawecki, 17 wrz 2008 w news:84b0np7hutnp$.dlg@kwinto.prv
napisałeś/aś:

> [...]
Witam Pana

Wciąż nie miałem możliwości zabrać się do dzieła i jak na razie
gromadzę teorię :) Stąd mam jeszcze kilka małych pytań, które mam
nadzieję nie zajmą Panu zbyt wiele czasu, a dla mnie to już będzie
dość wiadomości przed akcją :) (raczej :))

>Jeżeli chcesz mieć wspólnego bootmanagera, to nie. Natomiast jeżeli
>chcesz mieć całkowicie niezależne dwa systemy i przełączać się między
>nimi np. w BIOS-ie, to przed instalacją XP uaktywniasz partycję
>przeznaczoną pod XP.

Tutaj wciąż czegoś nie rozumiem...A raczej rozumuję tak: instalując Xp
na drugą partycję, przy aktywnej Visty, Xp kopiuje swoje pliki
startowe na partycję Visty(bo jest aktywna?) i po starcie widzi swoją
partycję jako D: ?? I wystarczy bootmenadżer Visty, żeby uruchamiać
oba systemy (ozywiście po pewnych zabiegach - ale pytam tak ogólnie)
Jeśli przed instalacją Xp oznaczę jego docelową partycję jako aktywną,
to skopiuje on swoje pliki startowe na tę właśnie partycję - po
uruchomieniu będzie widział siebie jako C:. I w tym przypadku
bootmanager Visty już sobie nie poradzi? Do uruchomiania obu systemów
potrzebny będzie jakiś inny - oznaczający odpowiednią partycję jako
aktywną w zalezności, który system ma się uruchomić?

>Virtual PC działa pod każdą Vistą. Tyle że akurat jeśli chodzi o 3D
>to nie należy oczekiwać super wydajności.

Tak, to może być bez sensu: zasoby dla Visty + zasoby dla Xp + dość
wymagający program to za duzo. Zainstalowałem Win 98 na VirualPC, ale
on jest znowóż za stary na ten program. Poza tym VPC emuluje tylko 8MB
kartę graficzną...

>Raczej uszkadza. Vista wstając stwierdza, że punkty przywracania
>zostały uszkodzone, i sama je kasuje.

>Dokładnie o to chodzi.

To trochę źle to wymyślono, bo chcąc zastosować to zabezpieczenie
muszę uruchomić Xp, a uruchamiając go zniszczę jakieś dane
przynajmniej za tym pierwszym razem... Czyli będę musiał zrobić kopię
partycji Visty przed wszystkim.

>Zatem jest to na pewno partycja producenta notebooka. Complete PC
>Backup zająłby co najmniej tyle miejsca, ile cały system, poza tym
>ZTCP występuje tylko w wersji Business i Ultimate.

Pisał Pan wcześniej, żeby użyć polecenia "vssadmin list volume".
Dopiero to zrobię, ale jak to jest partycja producenta, to ma być
tylko do odczytu? Swoją drogą czy można taką partycję nagrać na płyty
DVD tak, żeby z nich później przywracać system (a partycji się po
prostu pozbyć)? Aha, laptop jest z płytą DVD instalacyjną Visty.

Pozdawiam