Re: odtwarzanie plików video

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 21 Sep 2008 - 22:23:34 MET DST

Użytkownik "L-D" <l-prv@o2.pl> napisał w wiadomości
news:gb68k7$7qr$1@achot.icm.edu.pl...

> System XP Pro+Sp3, odtwarzacze: WMP,GOM,AllPlayer,BetsPlayer - w
> żadnym z
> nich nie mogę odtworzyć plików video. Słychać dźwięk, żadnego obrazu -
> jednolite czarne tło. Z kodeków zainstalowalem K-Lite Mega Pack.
> Odinstalowałem K-Lite Mega Kodek, zainstalowałem XP Codec Pack - bez
> zmian.
> W jaki sposób przywrócić odtwarzanie plików? Kto poradzi?

A Media Player Classic z pakietu KazaaLite Pack coś pokazuje?
Objawy, jakie opisujesz, mogą występować a) gdy gryzą się stery, może
też wtedy występować odtwarzanie do gory nogami, albo mocno czkające, b)
z jakiegoś powodu nie działa tryb overlay. Jeśli możesz wyłączyć ten
tryb we właściwościach kodeków, czy sterów karty, to spróbuj.
Masz jeden, czy dwa monitory? Lub, mając jeden, czy rozdzielczość ekranu
masz z górnej półki, a karta ma mało pamięci RAM? Możesz też mieć we
właściwościach systemu wyłączone przyspieszenie sprzętowe... Wreszcie...
czy kiedyś to odtwarzanie działało?
Trafiła mi przed oczy rada, ale nie miałem okazji jej wytestować - w
BIOS włączyć/wyłączyć przydział przerwania dla grafiki. Co pokazuje
menedżer urządzeń względem karty kraficznej? Nie jest ona przypadkiem w
"Innych urządzeniach"? Lub w tymże menedżerze występuje żółty
wykrzyknik, lub czerwony krzyżyk, przy urządzeniu związanym z grafiką?
Czy karta jest dwu- lub więcej-wyjściowa, a nie zostało zablokowane
(wyłączone) niewykorzystane wyjście?

Sam widzisz... podaj model karty, czy pracuje z wyjścia głównego, czy z
dodatkowego (jeśli ma więcej, niż jedno), rozdziałka, ilość RAM... Może
kogoś z nas to naprowadzi? Acha - czy jest zaznaczona opcja "Ukryj tryby
których ten monitor nie może wyświetlić"? (miałem jeden przypadek, że
był wtedy kłopot.

Ja sam mam Nvidia GeForce 7300 (Palit 7300 - więc skromny model), 256
RAM, dwa wyjścia, oba działają, ALE... dość często bywa, ze obraz filmu
jest odtwarzany tylko na ekranie podstawowym! Po przeciągnięciu
odtwarzacza na ekran dodatkowy w prawie 50 % filmów jest tylko czarne
tło. Na dodatkowym mam w normalnym trybie lepszy i większy obraz, jednak
wykluczone jest zamienienie ich miejscami - ze względu na właściwości
większego monitora. Cóż... wrzucam na ekran podstawowy i gro. Nie gównię
w rzeźbie, aby to poprawić, bo jeszcze schrzanie coś do reszty.
Stwierdziłem ścisłą zależność od użytego kodeka - są filmy wyświetlane
na obu ekranach. Kodeki, jako takie, w paczce, powinny być raczej
jednakowe, lub podobne w każdej, różny będzie sposób instalacji, i
obsługi, oraz wprowadzone przez instalator ustawienia.

Przypuszczam, że możesz mieć włączone dublowanie ekranu na dwa monitory
(stąd możesz nie zauważać problemów w normalnym używaniu), ale overlay
poleci tylko na jeden z nich... Wyłącz nieużywany monitor, lub przypnij
drugi i działaj na obu :) (mnie dwa jest za mało) :))) Albo - po
prostu - przełóż wtyczkę...

--
D4
Oddaj krew dla Filipa...