Re: Vista plus Xp - pytam o partycje i przywracanie Visty

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 17 Sep 2008 - 22:37:05 MET DST

Dnia Wed, 17 Sep 2008 11:02:57 +0000 (UTC), pablo napisał(a):

> Witam
> Dzieki za odpowiedź - niestety nie mogłem wcześniej, a i dostęp do netu mam
> ograniczony. A to powyżej to dla mnie bardzo istotna informacja. Jak rozumiem
> mogę np. BootitNG przestawiać kolejność wpisów partycji w MBR, a tym samym
> sprawić, żeby określona partycja miała określoną literkę w systemie bez
> używania diskmgmt.msc.

No niezupełnie tak jest. Aktualny układ literek jest zapisywany w
rejestrze, w kluczu HKLM\System\MountedDevices. To o czym napisałem
dotyczy pierwszego rozdziału literek, później system już odczytuje je
sobie z rejestru.
Oczywiście, zawsze można zmusić system do ponownego rozdziału literek.

> To nie trzeba ustawić tuż przed instalacją jako aktywnej tej partycji, na
> którą chciałbym zainstalować XP?!

Jeżeli chcesz mieć wspólnego bootmanagera, to nie. Natomiast jeżeli
chcesz mieć całkowicie niezależne dwa systemy i przełączać się między
nimi np. w BIOS-ie, to przed instalacją XP uaktywniasz partycję
przeznaczoną pod XP.

> [...]
> Vistą nie chodzący, ale...To jest laptop i jak na razie ciężko mi znaleźć
> stery pod XP(trochę już znalazłem i nadal zbieram)
> Właśnie poczytałem coś o Virtual PC i wychodzi że może się nie instalować bo
> ja mam do czynienia z Vistą Home Premium, której chyba VPC nie obsługuje. Ale
> za to odpada jak rozumiem problem sterownikow pod XP do tego laptopa. Poza tym
> RAM: jednocześnie dla Visty i Xp na VPC, a program na którym mojej koleżance
> zależy ( bo to dla niej) mam coś z 3D - więc te 2Gb RAM na laptopie mogą nie

Virtual PC działa pod każdą Vistą. Tyle że akurat jeśli chodzi o 3D to
nie należy oczekiwać super wydajności.

> To czegoś nie rozumiem - skoro sterownik Xp nie jest przystosowany, to jak
> może cokolwiek kasować Viscie?

Raczej uszkadza. Vista wstając stwierdza, że punkty przywracania zostały
uszkodzone, i sama je kasuje.

> Chyba że tak: instaluję Xp obok Visty, w pierwszym uruchomieniu XP kasuje
> punkty Visty; zastosowuję rozwiązanie ze strony MS i XP już więcej tego nie
> robi, ale za to nie mam dostępu do partycji Visty?

Dokładnie o to chodzi.

> Nie znam 'pochodzenia' tej partycji...W manualu do laptopa nic o niej nie ma,
> a w Viscie nie widzę aplikacji wymienianej w manualu: "Gateway Recovery
> Center"...Partycja ma ok. 10Gb, zajęte ponad 5. Jak najpewniej sprawdzić, czy
> jest to partycja Visty czy producenta?

Zatem jest to na pewno partycja producenta notebooka. Complete PC Backup
zająłby co najmniej tyle miejsca, ile cały system, poza tym ZTCP
występuje tylko w wersji Business i Ultimate.

> Dziękuję jeszcze raz, Pańskia odpowiedź już teraz bardzo mi się przysłużyła.
> Pozdrawiam

Pozdrawiam i ja :-).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]